تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۹۵۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای آب بندی گیربکس تازه تعمیر چکار کنیم؟ 5 روش آب بندی ماشین 
آب بندی گیربکس تازه تعمیر یا ماشین صفر به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به منظور قرارگیری خودرو در وضعیت ایمن انجام می‌گردد و شامل شامل کار کردن درجای خودرو، گاز دادن، حرکت کردن چرخ‌ها روی جک و غیره خواهد بود. این امر به حفظ کارایی و عمر طولانی و همچنین ارزش حفاظتی خودرو کمک می‌کند و قطعات و تجهیزات گیربکس در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و سایر خسارت‌های ناشی از رطوبت و آلودگی محافظت می‌شوند. آب‌بندی یک گیربکس تازه تعمیر شده به روش‌های مختلفی قابل انجام است که لازم است تا آن‌ها را جدی بگیرید.

آب بندی گیربکس تازه تعمیر

آب بندی گیربکس تازه تعمیر یا ماشین صفر به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به منظور قرارگیری خودرو در وضعیت ایمن انجام می‌گردد و شامل شامل کار کردن درجای خودرو، گاز دادن، حرکت کردن چرخ‌ها روی جک و غیره خواهد بود. این امر به حفظ کارایی و عمر طولانی و همچنین ارزش حفاظتی خودرو کمک می‌کند و قطعات و تجهیزات گیربکس در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی و سایر خسارت‌های ناشی از رطوبت و آلودگی محافظت می‌شوند. آب‌بندی یک گیربکس تازه تعمیر شده به روش‌های مختلفی قابل انجام است که لازم است تا آن‌ها را جدی بگیرید.

آب بندی خودرو چیست؟

اصطلاح آب‌بندی خودرو به معنای افزایش آمادگی قطعات برای کارکرد دائمی آن‌هاست. این امر باعث می‌شود تا خیالتان از بابت کارکرد طولانی مدت خودرو راحت گردد. لازم به ذکر است که آب‌بندی خودرو علاوه بر موتور و گیربکس، برای سایر قطعات نیز انجام می‌شود.

آب بندی گیربکس تازه تعمیر یکی از دغدغه‌های برخی از خودروسواران است. در حالت کلی، یک خودروی تازه تعمیر نیاز به آب‌بندی خواهد داشت و این شامل کار کردن درجای خودرو، گاز دادن، حرکت کردن چرخ‌ها روی جک و غیره می‌شود.

یکی از اولین کارهایی که باید پس از تحویل خودروی تعمیر شده انجام دهید، چک کردن تعمیر و کارهای مورد نیاز است. مهم‌ترین دلیل این امر، اطمینان از قرار داشتن خودرو در وضعیت ایمن است و بدین منظور لازم است تا از تنظیمات اولیه خودرو به خوبی مطمئن شوید. همچنین در این راستا لازم است تا اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات به درستی سر جای خود نصب شده باشند.

انجام تست رانندگی یکی از بهترین کارها برای آب بندی گیربکس تازه تعمیر است. بدین منظور لازم است تا پیش از سوار شدن بر خودروی و انجام فعالیت‌های روزانه، این کار را انجام دهید. انجام تست رانندگی شامل موارد مختلفی از جمله بررسی دنده‌ها، ترمزها، کلاچ، سیستم‌های الکتریکی و غیره می‌شود.

روش‌های آب بندی خودرو

از جمله روش های آب بندی گیربکس تازه تعمیر می‌توان به راهکارهای زیر اشاره کرد:

  • آب بندی رینگ پیستون

رینگ پیستون یکی از قطعات مهم در خودرو محسوب می‌شود که لازم است تا آب‌بندی آن را جدی بگیرید. برای آب بندی رینگ پیستون، باید دور موتور را بین 2000 تا 3500 قرار دهید و در زمان حرکت خودر، پدال گاز را به آرامی فشار داده تا به دور موتور مد نظر برسید.

  • آب بندی سیستم ترمز

ترمز جزو سیستم‌های بسیار مهم خودرو محسوب می‎شود که باید آن را آب‌بندی کنید. در صورتی این قطعه آب‌بندی نشود، ممکن است خطرات زیادی در طول رانندگی برای شما به وجود آید. برای آب‌بندی سیستم ترمز به هیچ عنوان در سرعت بالا ترمز ناگهانی نگیرید. توصیه می‌کنیم که آب‌بندی سیستم ترمز را با سرعت کم انجام دهید.

  • آب بندی از طریق روغن موتور

بررسی آب و روغن خودرو یک توصیه جدی است که متخصصان آن را پیشنهاد می کنند. اگر روغن موتور خودروی شما کمتر از حد مجاز بود، بهتر است تا به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و با تخلیه روغن موتور قدیمی، یک روغن موتور تازه داخل موتور بریزید.

روغن موتور

دقت داشته باشید که ترکیب روغن قدیمی و جدید باعث ایجاد رسوب در موتور می‌شود. پس از تعویض روغن موتور، بهتر است بگذارید تا خودرو به مدت کوتاهی به صورت درجا کار کند.

  • بررسی سیستم تزریق سوخت

یکی دیگر از روش‌های آب بندی گیربکس تازه تعمیر بررسی سیستم تزریق سوخت است که باعث می‌شود تا مطمئن شوید این بخش به درستی کار می‌کند و هیچ گونه نشتی و مشکلی وجود ندارد. در این راستا لازم است تا فیلترها و انژکتورها را نیز بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

  • بررسی سیستم احتراق

آب بندی گیربکس

برای آب‌بندی گیربکسی که تازه تعمیر شده است، می‌توانید سیستم احتراق را مورد بررسی قرار دهید و از تنظیمات صحیح آن مطمئن شوید. اگر در تنظیمات سیستم احتراق تغییراتی ایجاد شده است، مطمئن شوید که تنظیم آن به درستی انجام شده است و سوخت در مخلوط هوا سوخت به درستی عمل می‌کند.

بد نیست اشاره ای هم به یکی از نکات مهم در آب ‌بندی ماشین صفر اتوماتیک داشته باشیم:

یکی از نکات مهم در آب بندی ماشین این است که موتور در سرعت‌های مختلف حرکت کند. بنابراین، در این دوران نباید خودروی اتوماتیک‌تان را روی حالت کروزکنترل بگذارید. قرارگرفتن خودرو در حالت کروزکنترل موجب می‌شود که موتور در دوری یکنواخت کار کند و آمادگی لازم برای استفاده در سرعت‌های مختلف در آن به‌وجود نیاید.

آب بندی گیربکس تازه تعمیر

برای آب بندی گیربکس تازه تعمیر ابتدا خودروی خود را روشن کرده و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه به صورت درجا کار کند. این موضوع باعث می‌شود تا روغن در اجزای مختلف موتور به جریان بیفتد و در صورت وجود سر و صدا می‌توانید به راحتی آن را تشخیص دهید. در صورت وجود هر گونه سر و صدای غیر عادی مثل زوزه کشیدن گیربکس، حتما مشکل را بررسی کنید.

در مرحله بعد باید ترمزها را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که ترمزها مشکلی نداشتند، گیربکس و دنده‌ها را بررسی کنید. سپس هنگامی که خودرو به صورت درجا کار می‌کند، دنده‌ها را چک نمایید و پس از تعویض دنده، شروع به حرکت کنید. دقت داشته باشید که آب بندی گیربکس تازه تعمیر را هنگامی که خودرو در دنده‌های مختلفی قرار دارد، باید انجام دهید. پس از انجام تمامی این مراحل، می‌توانید از خودروی خود استفاده کنید.

آب‌بندی گیربکس اتومات تازه تعمیر شده حساسیت بیشتری نسبت به سایر خودروها دارد و به همین دلیل آب‌بندی آن باید با دقت بالاتری انجام شود. برای آب‌بندی گیربکس اتوماتیک تازه تعمیر شده، سرعت موتور را به صورت متغیر مورد بررسی قرار دهید. دقت داشته باشید که برا این کار به هیچ عنوان نباید آن را در حالت کروز کنترل قرار دهید.

بهترین روش برای این کار، قرار دادن کنترل به صورت دستی است که در این حالت می‌توانید سرعت را به تناسب رانندگی تغییر دهید. لازم به ذکر است که گیربکس اتومات در انواع مختلفی دارد؛ بنابراین آب بندی گیربکس تازه تعمیر در خودروهای اتومات متفاوت خواهد بود.

هنگامی که گیربکس اتومات تازه تعمیر شده را آب‌بندی می‌کنید، به آرامی از دنده‌ها و ترمز استفاده کنید و سرعت‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. از آن جایی که حالت کروز کنترل اغلب در تلاش حفظ سرعت ثابت است، گزینه مناسبی برای آب‌بندی محسوب نمی‌شود.

سخن پایانی

آب بندی گیربکس تازه تعمیر شامل کنترل و تنظیم مجدد دنده‌ها و کلاچ‌ها، بررسی و تعویض فیلترها و در صورت لزوم، تعویض گل و میخ‌های گیربکس می‌شود و در این راستا استفاده از قطعات اورجینال و اصلی و تأمین قطعات با کیفیت مناسب اهمیت بسیاری دارد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

با اجرای درست فرآیند آب بندی گیربکس تازه تعمیر می‌توانید خودروی خود را برای استفاده طولانی‌مدت آماده کنید. همچنین این موضوع باعث افزایش عمر مفید موتور و سایر قطعات خودرو می‌شود. در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با کارشناسان بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران ارتباط برقرار کنید.

برچسب ها: ماشین
:
:
:
آخرین اخبار